Pages

Wednesday, December 30, 2015

Move on beb, move on

Bismillah

Haii semuaaa hahahahahaha sorry busy sikit.

Nahh hari nie i akan bagi tips untuk uoll move on. Kahkah


Sejak sejak semua dah besar nie aku tengok makin lama makin ramai yang suka main tukar tukar pasangan yee. Haa padan muka dulu taknak bercinta, kutuk orang jea kerja 
Sekarang kau tengok, yang kau kutuk tu pulak yang dah makin baik. Kau pulak tergedik gedik menggeletis baru nak rasa bercinta tu macam mana kann. 

Tulaa, kan aku dah kata, jangan suka sangat hina kejahilian orang sebab kita pun tak tahu masa depan kita macam mana kan 

Okay okay malas nak ulang ayat sama. Tapi nasihat, bila nampak orang buat salah, jangan terus keji. Boleh jadi yang dikeji itu lebih baik masa depannya berbanding kamu


Duhai manusia manusia yang masih meroyan sebab kene tinggal, move on lah. Hahahahahahahah

Susah memang susah. Sumpah susah. Tapi percayalah, satu hari nanti kau akan rasa menyesal gila nak mampus sebab tangisi benda benda bodoh tu. 

Sumpah aku kesian dekat Kawan kawan yang datang cari menangis nangis cerita sedih nak mampus sebab kene tinggal. Aku pernah rasa. So aku tahu, sedih. Hahahahahah

Nak lupa ex kau yang kau puja kau sanjung tu atleast amek masa dua tahun beb. Tapi chill. Berkat sabar aku dua tahun, aku dah ada balik dalam dunia nyata. Walaupun kadang kadang masa nak period tu meroyan jugak sebab ingat balik.

Pada aku ahh. Aku sedih sangat gila nak mateyy bukan hanya sebab i lost someone that i really really really love, but actually ive lost 89% of my friend.  Wehh sedihh kot. Hmm tak payah tanya ah sape yang aku hilang sorang sorang  tuu. Well, aku tahu aku bukan sesiapa untuk korang stay dekat. Aku bukan budak  tajaan. Aku bukan budak budak hotstuff aku bukan anak orang kaya yang boleh tanggung makan minum korang. aku bukan budak baik, aku bukan budak tudung labuh, aku bukan kawan yang pandai jaga perasaan orang, aku bukan budak tutup litup aku bukan itu dan ini. Yeahhhh  i got nothing.so memang takde reason semua orang nak stay HAHAHAHAHA

OKAY CUKUP KOT

Haa kau pernah tak dengar "dulu masa couple kemain hodohnya, bila dah single lawa/hensem pulak dia ni"

Tapi memang doh, aku lama perhatikan benda nie. Betul kot aku rasa. So bila tengok semua perempuan kene tinggal tu makin lama makin cantik, aku pun jadikan mereka sebagai idol kahkah
Tapi tu ah, entah bila nak cantik macam perempuan perempuan lain tah

Okay ayuh kita mulaaa

1) dekatkan diri dengan tuhan balik beb
Kau sedar tak, sepanjang kau bercinta, dah berapa jauh kau lari dengan tuhan? Solat kau macam mana? Hubungan kau dengan mak ayah kau macam mana? 
Alhamdulillah, bila aku takde pakwe, aku rasa masa aku lagi banyak diluangkan bersama keluarga. Kalau tak asek nak balas ws text call dengan pakwe jea. Lepas tu bila gaduh emo, lepas tu terlepaskan dengan family pulak. Haaa menipu kalau tak pernah terbuat


2)  cantikkan / kacakkan diri anda

Wehh ni aku rasa mesti beb mesti. Sebab biasanya orang yg kene tinggal nie amek masa yang lama gila nak mampus untuk cari baru. Cuba kau bayangkan ahh kalau kau selekeh mesti orang akan cakap "siapa nak orang selekeh macam nie. Patutlah kene tinggal"
Haa sentap enn. So dari kau dihina baik kau bangkit. Make everyone said this "alaa dia lawa, dia boleh cari yang lebih hensem. Ex dia tak hensem. Tu yang single lama tu. mestila dia pilih yg hensem jee doh"

Haa faham tak. So selain dari dapat elakkan tanggapan tanggapan negatif orang keliling, kau jugak boleh buat awek/ pakwe ex kau yang sekarang rasa insecure. Sebab kau kene tahu, pakwe/makwe ex kau akan stalk kau punya ahh sebab dia mesti lah nak jadi better dari kau ennn kahkah

3) be perfect 
Bila kene tinggal, baru boleh jadi perempuan sejati. Baru boleh bangun awal. Kalau tak tiap tiap malam nak gayut jee lepas tu tidur nya jam berapa bangun nya mesti tengah hari enn. Nampak tak, sebenarnya pakwe kau banyak cenderung kau kepada perkara negatif. Hakhak

Belajar masak weh. Nie semua perempuan kene dohh. Biar muka tak lawa asal boleh masak. Benda nie biasa aku buat bila aku stress.  So kau boleh try.

Selain tu, aku pun belajar make up lol
Kan aku kata, cantikkan diri. Hahahahahahahahah tapi aku still tak pandai make up

4) elakkan diri dari jumpa ex kau
Sumpah nie kene. Wehh kalau nak move on, jangan nampak langsung muka dia kalau boleh. 
Kalau nampak jea, mesti tak jadi move on kahkah
So ada satu masa aku sampai tahap delete banyak sosial media sebab tak nak nampak benda benda yang sakitkan hati sendiri. Macam kes aku nie lain kannnn. Korrang kan tak suka aku. Korang pun sakitkan lah hati aku. Korang ingat korang mention mention dyorg tu aku tak terasa ke. Hmmmmmmmmm
Malas lah nak cerita
Okay. Block ex korang !!
Tapi bagi aku. Kalau salah sorang dah block tu maksudny dia kalah. Kalah k kalah. Sebab tu aku tak block sesape kahkah
5) busy kan diri yeayy
Haa habis tu kau ingat aku pegang jawatan untuk apa? Haaa 
Mula mula memang niat aku "bila ada jawatan, senang sikit nak move on" 
Lepas tu aku give up. Aku taknak pun jawatan tu lepas fikiran terganggu dengan beberapa aspek. Pehh sekali dapat. So be positive ahh enn

Dengan ada nya jawatan, jawatan paling busy pulak tu, alhamdulillah, masa aku banyak terluang dengan aktiviti aktiviti yang berfaedah, contohnya, menapak ke hep hampir 3 kali seminggu. Kahkah

Belajar menjahit nie pun boleh kot tergolong dengan buat aktiviti berfaedah nii. Haaa aku belajar lah sikit sikt cara nak pakai mesih jahit. Bahahahahah sadis. Selalu failed bab bab nak jadi perempuan ni tauu


7) cari lainnn !!!
Okay aku tak suruh kau buat dosa couple pun. Tapi enn,  bila kau ada orang lain nak text call ws, senang sikit kau nak ubat luka lama tu. 
Jangan pernh berharap yang ex kau tu akan datang balik
Pegang nie "DIA TAKKAN DATANG BALIK. TAKKAN !!!!!"

8) JANGAN STALK 
Bongok jangan stalk. Sumpah jangan. Pergi mampus sama dia nak buat apaa. Mati pun lagi bagus. Block sekali semua yang ada kaitan dengan hidup dia. Padam jea account twitter tu buat yang baru. Follow hanya mereka yang takkan pernah sakitkan hati kau jee !!

9) pergi mintak maaf dengan semua orang. Tak kira siapa. Semua
Dm sorang sorang bukan secara public on media sosial
Kau kene ingat, orang keliling kau boe tanggung dosa kau dulu. Dia tanggung dosa kau berzina dengan ex kau tuu tau. Dia tengok dia dosa jugak. Mintak maaf nie akan buat lau rasa tenang. Sumpah. 

10) cari member yang meroyan jugak.
Lepas tu buat group "bersatu kita bangkit, lupakan sengketa lama" kehkeh

Please please. Jangan meroyan kat media sosial macam aku dulu kahkah. 
Cari aku ni haa. Mulakan kata kata anda dengan "tityyyy aku nak meroyan"
Haa baru aku layan. Kahkah

11) haaa jangan keluar dengan member yang kenal ex kau
Sebab nanti mesti dia tanya pasal ex kau. Lepas tu nanti kau sedih lepas tu meroyannn kahkah

12) kalau ada reunion yang ada ex kau jangan pergiii
Sumpah jangan pergii !!!!!!! Aku cakap berdasarkan pengalaman !!

13)cantik kan badan
Hoyeahh. Hahahahaha. Okay nie dulu aku semangat buat. Sekarang malas. 
Come on, sexy girl, sexy !! Hahahahah work out dohh. Perut tu kasi flat. 
Sekarang aku dah malas. Okay malas. Sebab dah move on kot lol


Okay kau baca nie. Hadam elok elok

Orang keliling kau takkan faham apa yang kau rasa. Woii bukan takat tak faham. Dyorg tak kisah pun wehh !!! Please tak payah nak harap semua orang faham perasaan kau. Kau dah besar kan. Jaga diri sendiri. 
Kau ingat nie, orang keliling kau tu tak semua pun suka kau. 
Kau tunjuk kau jatuh, kau tunjuk kau kecewa, kau tunjuk kau sedih, kau tunjuk kau derita, kau tunjuk kau meroyan LAGILAH DIAORG SUKA !!!!

KAU KENE TAHU. SEBENARNYA RAMAI YANG TUNGGU SAAT INI. SAAT DIMANA KAU BERPISAH. SAAT DIMAN KAU DITINGGALKAN. KAU INGAT KAU SORANG JE KE ADA HATI KAT EX KAU TU ?! 


DAN YANG PALING KAU PERLU HADAM LELAKI LAMBAT MATANG.
USIA MACAM SEKRANG NI MANA ADA LAKI YANG NAK SERIOUS CINTA SAYANG RINDU KAU NAK  BUAT KAHWIN. TAKDE WEH TAKDE. DIA NAK ENJOY JEEEE NAK RASA KAu BILA DAH PUAS DAH DAPAT DIA AKAN BUANG KAU MACAM SAMPAH. PECAYALAH MACAM SAMPAH. AKU ULANG MACAM SAMPAH
SO kau tak payah nak "dia tak ingat ke 10 tahun lalui semua benda dengan aku sama sama" yeee memang dia takkan ingat. Serious dia dah tak ingat. Dia tak kisah pun berjuta tahun hidup  dengan kau. Yang dia tahu dia dah dapat kau dan dia dah bosan. Aku ulang. Dia dah bosan. Dan bila ada betina lain sibuk menggeletis dekat  dia, lagi lah dia suka !! Kau tu apa, dia pandang pun tak dah.

Memang perit nak hadam kan? Tapi wehh wake up dohh. Move onn. Sampai mampus pun dia takkan datang balik.

And last.

KEBAHAGIAAN ATAS KEJATUHAN ORANG LAIN ADALAH KEBAHAGIAAN SEMENTARA !!!

Dann 
KAU TAKKAN PERNAH RASA BETAPA PERITNYA KEKECEWAAN TU SAMPAILAH SATU MASA NANTI KAU RASA SENDIRI. SEKARANG MEMANG KAU HAPPY. TAPI KAU PUN TAK TAHU KAN MASA DEPAN KAU. so aku nak wish GOOD LUCK

Nahh aku rasa aku nak buat group ws untuk team aku nie lah. Hahahahha sape nak join group ws i, nanti coment dekt insta ehhh

DAH TU JEE BYE

No comments:

Post a Comment